השגריר לשעבר תקף: "השפלה, ביידן 'ינזוף' בנתניהו"

מהדורת הבוקר No Comments on השגריר לשעבר תקף: "השפלה, ביידן 'ינזוף' בנתניהו"

השגריר לשעבר דני איילון התייחס ב'מהדורת הבוקר' לפגישת נתניהו-ביידן בעצרת האו"ם: "זו השפלה. במקום לדבר על איראן – נתניהו יקבל נזיפה מביידן. יכול להיות שהייתי מוותר על הפגישה הזו"

דני איילון צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, דני איילון שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני) על פגישתם של ראש הממשלה נתניהו והנשיא ביידן בעצרת האו"ם. "זה אומר שיש פה השפלה. מעולם לא פגש נשיא ארה"ב מדינות חשובות בשולי עצרת האו"ם. זה כמו להיפגש בתור לרופא שיניים. זה לא טוב. בפרט שלמחרת ביידן נפגש עם זלנסקי בבית הלבן. זו פגיעה במעמדה של ישראל".

על הרקע ליחס האמריקני: "הרפורמה עצמה פחות מעניינת אותם אלא שתהיה הסכמה לאומית וישראל לא תיחלש. ביידן שמע מנתניהו שתהיה הסכמה רחבה וזה לא קרה אז הוא איבד בו אמון".

עוד אמר איילון: "אנחנו כבר שומעים מג'ייק סאליבן ש'הערכים המשותפים' יעמדו במרכז השיחה, מה שאומר שנתניהו יקבל נזיפה מביידן מה זה דמוקרטיה מערבית, במקום להקדיש את הזמן היקר לדבר על איראן. יכול להיות שהייתי מוותר על הפגישה הזו".

הוא הוסיף כי "גם המפלגה הדמוקרטית בזמן אובמה ניסתה לזנוח את ישראל. יש שם זרם פרוגרסיבי עוין לישראל שהולך וגדל. ביידן לא מייצג אותו אבל נאלץ לשמוע לו. צריך מנהיגות שתדע לפעול מול הדמוקרטים".



0 תגובות